Када са пријатељима разговарамо о нечему, често откријемо да нам се на друштвеним мрежама појављују огласи у вези са темом разговора. Зато многи спекулишу да мобилни телефони прислушкују разговоре како би персонализовали оглашавање.
ИТ консултант Војислав Родић истиче да телефони могу да нас прислушкују, али да у маркетиншке сврхе то највероватније не чине.
Сви власници интернет платформи и друштвених мрежа које највише користимо, категорички тврде да не користе могућност прислушкивања, јер је то незаконито.
“Ја сам склон да им верујем, не због тога што верујем у њихову етичност, него у њихову жељу за максимизирање профита. Било би јако скупо на тај начин долазити до података о томе шта се коме свиђа“, напомиње Војислав Родић.
То што нам се у објавама на некој од интернет платформи појави оглас не само када разговарамо са неким, већ и када погледамо рекламу на телевизији, или просто размишљамо о нечему – последица је тога што се прикупљају подаци свих аспеката нашег дигиталног понашања и коришћења платформи.
„Шта сте гледали, колико дуго сте гледали. Да ли сте лајковали, да ли сте поделили са неким, да ли сте коментарисали, да ли сте поделили са коментаром. Све се то градира по томе где се налазите, што је такође битно. Телефони морају да бележе локацију како би наш мобилини оператер уопште могао да нам пружи услугу“, додаје Војислав Родић.